۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۲

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

نصب دستگاه MRI در بیمارستان مدرس ساوه/راه اندازی بخش شیمی درمانی

نصب دستگاه MRI در بیمارستان مدرس ساوه/راه اندازی بخش شیمی درمانی

ساوه- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه از تجهیز بیمارستان مدرس این شهر به دستگاه ام .آر.آی خبر داد و گفت: بخش اعصاب و روان و شیمی درمانی این بیمارستان نیز راه اندازی شده است.

ناصر عباسی دزفولی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان داشت: این دستگاه به قیمت چهار میلیارد تومان خریداری شده که بخشی از هزینه آن پرداخت و سایر هزینه خرید آن نیز به صورت اقساطی از محل اعتبارات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشکده علوم پزشکی ساوه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه طی دو هفته آینده نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: تاکنون هیچ یک از بیمارستان‌های دانشگاهی شهرستان به بخش ام.آر.آی مجهز نبودند و  بیماران مراکز بیمارستانی به بخش خصوصی یا شهرهای اراک یا قم فرستاده می‌شدند.

به گفته عباسی، تامین این دستگاه یکی از مهمترین نیازهای بخش درمان این شهرستان بود چون جابجایی یا اعزام بیماران بستری به دلیل نبود دستگاه ام آر آی با مشکلات زیادی همراه بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: همچنبن با صرف هزینه ای حدود سه میلیارد ریال، بیمارستان شهید مدرس ساوه مجهز به بخش روانپزشکی و شیمی درمانی شده و بخش روان و اعصاب این بیمارستان شامل ۱۲ تخت است که شش تخت برای خانم ها و شش تخت برای آقایان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بخش روان و اعصاب زیر نظر سه متخصص روانپزشکی فعالیت می کند، تصریح کرد: این بخش مجهز به تجهیزات درمانی لازم شده و همچنین دارای بخش غذاخوری و ورزش بیماران است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه در  خصوص بخش شیمی درمانی نیز گفت: این بخش شامل ۱۸ تخت و تجهیزات مورد نیاز است که با راه اندازی این دو بخش بیماران سرطانی نیازمند شیمی درمانی و بیمارانی که مشکلات اعصاب و روان برای آنان به وجود آمده است می توانند بدون مراجعه به شهرهای اطراف مانند تهران، قم و یا مرکز استان خدمات لازم اولیه را دریافت کنند.

به گفته وی، هم اینک پزشک متخصص بخش شیمی درمانی یک روز در هفته در این مرکز حضور دارد که تلاش برای جذب پزشک ثابت در تمامی روزهای هفته برای بخش شیمی درمانی ادامه دارد.

کد خبر 3004047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha